teisipäev, 26. mai 2009

Lavaširullid

Ühe lihtsa, kiire ja maitsva lõunase suutäie saab kokku keerata lavaši vahele. Mõte lavaširulle teha tuli seetõttu, et sain turult väidetavalt säilitusainevaba kuumsuitsusinki, toodetud Rey lihatööstuse poolt. Ma lihtsalt muidu põhimõtteliselt ei söö sinke nendesse topitavate lisaainete tõttu. Püüdes kodus googeldades Rey lihatööstuse kohta rohkem infot hankida, tuli mulle üllatuseks, et neil puudub isegi oma koduleht, sain teda, et Rey Lihatööstus kuulub Eesti Lihatootjate Assotsiatsiooni ning ühtlasi kannab ka kaubamärki Aus Kaup (mis küll tähendab vaid seda, et toodetes pole kasutatud kondilihamassi), lisaks tuli välja info, et mõned aastad tagasi maksid nad töötajatele ümbrikupalka... Ma ei tea, kas uskuda siis infot, et sink on tehtud ilma säilitusaineteta (mingeid pabereid müüjal turul mulle näidata polnud), samas ei tähenda ju säilitusainevaba täiesti ilma ühegi E-ta sinki. Minu skeptilisus tuleb sellest, et kunagi sain ühe singiga kõvasti petta. Ostsin üle aasta aja Herne tänava ökopoest lahtiselt müüdavat Otepää suitsusinki, pidevalt uurisin ja puurisin, et kas tõesti on ikka puhas sink, et tahan anda lapsele ka ja olla kindel; kinnitati, et ei kasutata E-aineid... Kuni ühel päeval hakati pakendama sama sinki kilepakendisse, millel oli peal ka nõuetekohane silt singi koostisosadest, milles leidus lisaks sealihale ka paras rida E-sid. Olin ikka väga löödud ning minu usaldus igasuguste singimüüjate vastu on visa taastuma; lapsele ei julge pärast seda pettasaamist küll ühtegi sinki enam pakkuda.

Vaja läheb:
ca 50-75 g lavaši (1/3 pakist)
sulatatud juustu
ca 4-5 viilu tavalist juustu (nt Saaremaa)
ca 3-4 viilu väherasvast sinki
1 lühike kurk
lehtsalatit
värsket tilli

Lõikasin suurest lavašikettast ühe tüki, laotasin laiali ning määrisin sellele sulatatud juustu. Laotasin peale singi- ja juustuviilud, lehtsalati ning värsket tilli. Koorisin kurgi ning lõikasin pikkupidi neljaks. Asetasin ka kurgid pikkupidi lavaši peale, nii, et keerates jääks kurgiviil keskele. Keerutasin paraja suurusega rulli ning lõikasin keskelt pooleks. Sobib kohe söömiseks, üle paari tunni seistes vettib juba ära.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar