teisipäev, 15. detsember 2009

Maailma parim porgandikeeks

Ma pidin selle keeksi nimetama maailma parimaks porgandikeeksiks, et sellega tähelepanu äratada ja meelitada inimesi, kes on porgandi koogi sisse panemisel pelglikud, selle keeksi peale siiski mõtlema. Kusjuures selle keeksi sees käib päris suur kogus porgandit - 350 g riivitud porgandit on ühe suurema kausi täis! Aga peljata ei tasu - porgandipirukat see keeks ei meenuta, maitse järgi ei saa isegi aru, et keeksi sees võiks porgand olla. See keeks on mõnusalt mahlane, kaneelist ja kardemonist jõuluhõnguline ning koos toorjuustust kattega moodustab see imemaitsva terviku - soovitan proovida - ja pealegi on see väga tervislik küpsetis ka.
Seda keeksi õpetas mind tegema mu vanaema, kui me tal Soome iseseisvuspäeval Soomes külas käisime - tema meid selle keeksiga ootas ning kõiki see keeks ära võlus. Sõime seda keeksi vanaema juures, tegin seda ka kodus, samuti on mu õde seda keeksi juba kolm korda teha jõudnud ning kõik kes seda maitsevad, jagavad vaid kiidusõnu. Hakkavad neelud käima?


Keeks:
350 g porgandit (3 suurt porgandit)
3 muna
2 dl rafineerimata roosuhkrut
1,5 dl (päevalille)õli
3,5 dl nisujahu
2 tl kaneeli
1 tl soodat
1 tl küpsetuspulbrit
0,5 tl kardemoni

Kate:
50 g võid
200 g toorjuustu
1 dl tuhksuhkrut
1 tl vaniljesuhkrut
ca 40 g purustatud ja röstitud metsapähkleid


Koori ja riivi porgand peene riiviga; kalla õli riivitud porgandile ja sega läbi. Sega omavahel kuivained. Vahusta munad suhkruga kohevaks vahuks. Mikserda madalate pööretega vahustatud munade hulka esmalt õliga segatud porgand, seejärel sega juba lusikaga kuivained. Sega tainas ühtlaseks ning vala lahtikäivasse koogivormi - küpseta 175 kraadiga 1 tund. 
Katte jaoks sulata või ja lase sellel jahtuda. Lase toorjuust toasoojaks ning sega hulka leige sulatatud või, tuhksuhkur ja vaniljesuhkur. Määri kate keeksile, kui keeks on jahtunud. Puista kattele peale purustatud ja röstitud metsapähkleid.

32 kommentaari:

  1. Mulle meeldib kui retsepti ees on sõna parim, st et tegu on ikka väärt küspetisega:)

    VastaKustuta
  2. Ragne- proovi seda keeksi igal juhul. Ausõna - on hea :)

    VastaKustuta
  3. Olen korduvalt porgandist küpsetisi teinud aga ikka pole isu täis saanud :)

    VastaKustuta
  4. Kindlasti proovin. Mulle meeldivad väga sellised magusad küpsetised, kus on kasutatud köögivilju-porgandit, kõrvitsat, pastinaaki...

    VastaKustuta
  5. no näed, mõtlesin, et olen ju midagi taolist teinud, aga mitte porgandist! Minu kõrvitsakeeks toorjuustuglasuuriga (sry, ei oska kuidagi oma blogisse siit linkida) on väga sarnane, retsept ka Soomest pärit:)

    VastaKustuta
  6. Mari-Liis - ma tean küll, millist oma keeksi mõtled, olen ju kõik Su postitused läbi lugenud. Kusjuures tagantjärgi nüüd, kui olen selle porgandikeeksi teinud, mõtlesin, et see võib olla sarnane Sinu kõrvitsakeeksile.

    VastaKustuta
  7. Mina, kes ma alles sel sügisel selle blogi avastasin, mõtlesin juba kord varem, et võiks Sulle proovimiseks porgandikoogi/keeksi retsepti soovitada.

    Ise olen seda küpsetanud juba aastaid ja erinevaid retsepte proovinud. Lemmikuks on saanud nami-nami "Mahe porgandikook toorjuustuglasuuriga".

    Nii vahva, et siia oma retsepti panid, kindlasti proovin ka Sinu varianti. Samuti soovin kiita selle blogi pilte, need on lihtsalt suurepärased!

    VastaKustuta
  8. Anonüümne: Vaatasin seda nami-nami porgandikooki - koostisained peaaegu samad, kook aga pildil palju heledam, 2 tl kaneeli vist ei värvi kooki tumepruuniks; küpsetusaeg ka poole lühem, kindlasti ka seetõttu heledam.

    Tänan ka komplimendi eest piltide aadressil. Isuäratav foto (hea) toidu juures on toidublogis või retseptiraamatus äärmiselt oluline komponent :)

    VastaKustuta
  9. Tegin selle koogi jõululaupäeva hommikul, kui teised pereliikmed veel magasid. Sellest tuli minu kõige õnnestunum küpsetis üldse! Ma ei jõudnud ära imestada, kuidas mitte midagi vormi külge ei jäänud :) Kunagi loobusin lahtikäivatest vormidest, sest koogitaigen hakkast sealt läbi imbuma juba enne, kui asi ahju jõudis. Ainult, et toorjuustu kate tundus natuke soolane, vaatasin praegu koostisained üle ja 1dl tuhksuhkru asemel olin pannud vaid 1 tl jagu :) Muidu ülihea kook, kodu sai jõululõhna täis ja kõigile maitses väga.

    VastaKustuta
  10. Merje, tore, et kook õnnestus ja maitses :)
    Millist toorjuustu muidu kasutasid, et soolasus tunda jäi? Mina kasutasin selle tordi puhul Exquisa rasvast (mitte lihgt) toorjuustu, oligi 200-grammine pakend, nagu koogis vaja, teised mascarponed, mida tavaliselt kookides kasutan on kõik 250-grammised.

    VastaKustuta
  11. Kasutasin tavalist Philadelphia toorjuustu. Täna küpsetasin jälle ja tuhksuhkrut lisasin õiges koguses. Mõnus magus kreem tuli seekord!

    VastaKustuta
  12. Ja mul see sama kook plaanis homseks :)

    VastaKustuta
  13. Tõesti ülihea keeks. Eelnevalt pole mul keeksid õnnestunud, aga see õnnestus ideaalselt. Aitäh!

    VastaKustuta
  14. Anonüümne - rõõm kuulda, et keeks õnnestus.

    VastaKustuta
  15. Meie perele ka väga maitses. Keeks kadus kiiresti laualt :) Täna uuesti plaanis teha.
    Aitäh jagamast!
    Kadri

    VastaKustuta
  16. Juba kaks korda seda kooki teinud - imelihtne ja väga maitsev! Tänan head retsepti jagamast!

    VastaKustuta
  17. Tere Aet!

    Proovisin ka nüüd sinu porgandikeeksi teha ja ilmnesid m+ningad probleemid...kas oskad aidata:

    küpsetasin koogi valmis ja lasin umbes 20 minutit jahtuda

    Kui mascarpone ja voi ja suhkrud omavahel segasin, siis hakkas mascarpone vedelikku eraldama, mis kogu segu väga imelikuks tegi (segu oli täielikult veega kaetud). kas oskad öelda, mis valesti läks?

    Kallasin vedeliku ära ja proovisin segu siiski tordi peale panna, aga see ei jäänud kohe üldse monus kohev, vaid väga vesine ja segu polnud v+imalik ühtlaset peale määrida. Panin küll 50g. void, aga kui katte uuesti maha koorisin (motlesin, et ehk annab keeksi ennastveel päästa) siis jäi voikiht ikka alles.

    Kas oskad öelda, mis vois valesti minna, et teinekord saaksin uuesti proovida?

    Mari-Liis

    VastaKustuta
  18. Okei ma vist tean, mis viga oli. Kannatamatu nagu ma olen, ei lasknud ma vist võil piisavalt jahtuda, mis mascarponele tõenäoliselt ei meeldinud. Sama juhtus ka koogiga, mis polnud piisavalt jahtunud, enne, kui mascarponesegu peale määrisin.

    Igatahes kallasin mascarponelt vedeliku ära, lasin koogil rohkem jahtuda ja serveerisin järgmine päev. Kadunud oli kook 5 minutiga, mis tähendab, et vist läks siiski õnneks...

    Tänan väga hea retsepti eest! Nüüd hakkan oma kannatuse kallal natuke tööd tegema ja proovin varsti uuesti :)

    VastaKustuta
  19. Tere Mari-Liis Saksamaalt.
    Mõtlesin just sama, et või ja toorjuustu temperatuurid olid liiga erinevad, seetõttu ei saanud erineva tihedusega ained ühineda. Olen ka korra samasuguse olukorra tekitanud. Koogi olen mina alati täiesti maha jahutanud ja alles siis katte peale määrinud. Aga tore, et kook maitses.

    VastaKustuta
  20. See kook on tõesti megahea, ma just tegin :) Suured tänud retsepti avaldamise eest, nüüd on mul ka "oma firmakook", mida külalistele teha :)Esimest korda proovisin porgandikooki toidutare retsepti järgi, kus oli 500g porgandeid, see tuli mul nii nätske, et pettusin porgandikookides kohe tükiks ajaks. Aga see siin tuli super!!

    VastaKustuta
  21. Katrin, rõõm kuulda, et kook maitses.

    VastaKustuta
  22. Superluks, meil juba neljas kord seda kooki küpsetada....ja pühad on alles ees :) Imehea kook. Aitäh retsepti eest :)

    VastaKustuta
  23. Ehtel, aitäh. Tore, et see kook nüüd ka teie peres rõõmu valmistab.

    VastaKustuta
  24. Super hea retsept. Juba sain ka kohvikult tellimuse :) aitah jagamast! Ainult lisaksin, et minu ahjukene kypsetas ta valmis 40 minutiga. Kuigi tavaliselt kipub ta koike oluliselt kauem kypsetama. Tanud veel kord :)

    VastaKustuta
  25. Ülimalt maitsev keeks oli! Asendasin vaid õli u. 150 g sulavõiga ning peale tegin valge šokolaadi-toorjuustu glasuuri. Küpsetusaeg tuli ka veidi lühem (u. 50 minutit). Igatahes keeks oli mõnusalt pehme ja väga-väga hea. Aitäh mõnusa retsepti eest! :)

    VastaKustuta
  26. Väga maitsev keeks. Aitäh retsepti eest. Küpsetan juba teist korda ja annan seda südamerahus ka oma pisipojale, sest tegu on väga lapseõbraliku küpsetisega (niivõrd kui maius seda olla saab).

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Võta heaks! See on tõesti lastele sobilik küpsetis.

      Kustuta
  27. Tere ! Tütar tegi selle retsepti järgi,väikesed mufinid hea ampsata.Suhkrut pani poole vähem kuna porgand on ise ka magus ja kasutas maheda maitsega oliivi õli.Väga maitsvad ja mahlased olid.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tore, et maitsesid. Keeksi saab alati ka muffinite kujul küpsetada - väga hea mõte.

      Kustuta
  28. Meie peres on saanud sellest traditsiooniline jõululaua magustoit. Olen seda teinud nii muffinite kujul, ümmarguse lahtikäiva vormiga, kui ka tavalises nö leiva/keeksivormis. Alati maitseb imeliselt ja kõik kiidavad! Sel aastal on samuti plaanis jõululaual seda serveerida, aga mõtlesin, et suurendan veidi koguseid ja teen kihilise tordi näol 🙂

    VastaKustuta