esmaspäev, 7. aprill 2014

Uus raamat “Eesti laste lemmiktoidud”

Eelmisel suvel sain Pegasuse kirjastuselt ettepaneku kirjutada lastetoitudest kokaraamat. Võtsin pakkumise rõõmuga vastu, kuna tundsin, et see teema on minu jaoks väga südamelähedane ning tegelen sellega meeleldi ka süsteemsemalt. Ehk siis valmistan toidud, pildistan, testin laste peal ja panen tulemused kirja. Blogisse olen lastetoitude retsepte lisanud vaid näpuotsaga, aga raamat on just õige koht, kuhu laste lemmikretseptid koondada.

Raamat jõudis poodidesse müügile eelmisel nädalal, mina nägin oma raamatut paberkandjal aga alles mõne tunni eest. Tundub ilus, olen trükikvaliteediga rahul.
"Eesti laste lemmiktoidud"

Kuna olen praeguses eluetapis kodune ja laste päralt, sobivad mulle tööd, kus ma saan oma töötempot ise valida. Selle raamatu valmimiseks oli mul aega ligi pool aastat. See aeg tundus olevat piisav, et mahutada raamatuga seonduvad tegevused igapäevatoimetuste vahele. Algselt mõtlesin, et koostan raamatu ühtlase tempoga – umbes paar retsepti nädalas - aga reaalsuses tegin enamus raamatust valmis viimase kuuga. Üllataval kombel polnud intensiivne lõpp stressirohke, vaid ma nautisin seda protsessi. Igapäevaselt olid kodus kolmekäigulised lõuna- või õhtusöögid ning kõik olid rahul. Mõtlesin viimastel nädalatel enne käsikirja äraandmist, et kui ma peaksin oma töö kõrvalt suutma lastele 4-5 korda päevas süüa teha, siis seda ma enam ei suudaks. Aga kuna mu töö oligi lastele toidu valmistamine, siis kõik sujus suurepäraselt.

Sageli tundub raamatule sisu loomine oluliselt lihtsam kui raamatule sisu iseloomustava (ja ka müüva) pealkirja väljamõtlemine. Just pealkiri on see, mis raamatule alles kõige viimases etapis erinevate osapoolte vahel läbi rääkides paika pannakse. “Laste lemmiktoidud” tuli mulle pähe aga üsna varajases faasis ning tundus olevat kohe see õige. Kirjastuse poolt soovitati vaid lisada sõna “Eesti” - viitamaks, et tegu on pole tõlkekirjandusega, vaid kohaliku autori loominguga.

Toidufotograafia

Eriline väljakutse oli minu jaoks toitude pildistamine. Olen küll ka kahele eelmisele raamatule ja loomulikult ka blogile pildid ise teinud, kuid enda (ja tõenäoliselt ka lugejate-vaatajate) nõudmised on ajaga oluliselt kasvanud. Toidupildistamine on aastatega Eestis professionaliseerunud ning iga kodukoka pildid pole enam need, mida oleks esteetiliselt ilus vaadata. Õppisin oma fotoaparaati, objektiive ja fototöötlusprogrammi paremini tundma (mind aitas Marju). Objektiiv (Canon EF 50mm f/1.4 USM), millega ma enne pildistada ei osanud ning mis tundus mulle lausa ebameeldiv, sai mu lemmikobjektiiviks, millega ma pildistan nüüd pea kõike – toitu, lapsi, loodust.

Suur osa pildistamisest jäi aasta kõige pimedamasse aega – detsembrisse ja jaanuarisse, mil valget pildistamiskõlbulikku ega oli päevas vaid maksimaalselt kolm tundi (kella 11-14-ni). Ja seda mitte iga päev – oli ka päevi, mil ei läinudki valgeks. Võtsin eesmärgiks siiski pildistada toidud päevavalguses, vaid üksikuid pilte on aidatud välguga.

Esikaanefoto osas otsustasime aga mitte minna kokaraamatule tavapärase toidupildi teed, vaid esikaanele pidi saama emotsioon. Emotsiooni kutsusin kinni püüdma fotograafi, kes seda eriti hästi oskab - Krista Kõivu.


Foto: Krista Kõiv

Foto: Krista Kõiv

Foto: Krista Kõiv

Raamatu peatükid

Raamatusse “Eesti laste lemmiktoidud” on koondatud toidud, mis on Eesti laste maitsemeeltele omased ning juba on või loodetavasti saavad nende lemmikuteks. Oma lemmikretseptid lastele ja perele toidu valmistamiseks leiavad siit kindlasti ka vanemad, kuna enamus retseptidest on lihtsa ja kiire valmistuskäiguga, mis sobivad argipäeva.

Raamatus on neli peatükki. Esimene peatükk keskendub 1-3-aastaste laste toidule. Väikelaste toidu valmistamisel on põhilisteks märksõnadeks tooraine kvaliteet ja tervislikud toiduvalmistamise viisid. Võimalusel eelista laste toitudes mahetoorainet, kuna see on kasvanud ilma kemikaalideta ja seega ka tervisele parem. Väikelaps on kui puhas leht - tema maitsemeeled on veel rikkumata. Ja mitte üksnes maitsemeeled, vaid ka tema teadvusesse pole veel jõudnud, et teatud toite peaks ära pelgama. Seetõttu on just esimesed eluaastad õige periood lapse maitsemeeli kujundada soovitud suunas. Pane supile peale maitserohelist ja kinnita lapsele, et nii suppi süüaksegi - väikelapse usk lapsevanema eksimatusse on veel absoluutne ning ta võtab su sõnu puhta kullana. Samuti tutvusta lapsele võimalikult palju erinevaid tooraineid ja neist valmistatud toite, et need saaks tema jaoks tuttavaks ja seega ka aktsepteeritavaks. Oma kogemuse põhjal võin kinnitada, et see meetod on toiminud – olen oma lastele varajasest lapseeast alates tutvustanud kõiki toite, mida me ka ise sööme – seetõttu ei karda lapsed proovida ka midagi uut  - olgu see või krokodilliliha J. 2- aastane sööb sushit pulkadega ning küsib turul käies, kas kalamari on värske. Lisaks tunneb ta erinevaid toiduaineid detailsuseni. 8-aastase tšillitaluvus on samal tasemel nagu meil endil (tšillitaluvus on “treenitav”). Restoranis käies väldime lastemenüüsid ning leiame lastele toidud põhimenüüst – ikka selleks, et lasta ka lastel avastada uusi ja põnevaid maitseid. Raamat keskendub siiski põhiliselt kodumaistele toitudele.

Lillkapsa-porgandipüree kinoa ja veiselihaga

Enamikes peredes on aga tõeline väljakutse lasteaia- ja koolilastele meelepärase ning samas tervisliku toidu valmistamine. Teises peatükis on koha leidnud retseptid, mis on lasteaia- ja koolilaste tõelised lemmiktoidud. Ja mitte ainult laste - need on toidud, mida hindab kogu pere. Selles eas lastel on välja kujunenud juba teatavad maitse-eelistused. Siinkohal mängivad olulist rolli varasemad kokkupuuted erinevate toitudega ning ka vanemate ja eakaaslaste eeskujud. Paljud lapsed ütlevad, et ei söö teatud toite, sest need ei maitse. Tihti on mittemaitsemise taga hoopis põhjus, et nad pole seda kunagi maitsta saanud ja ei tea ega tahagi teada mõne uue toidu maitset. Seega tuleb katsetada nutikaid viise, kuidas aedvilju kõige paremini toidu sisse ära peita ning pidada ka läbirääkimisi ja teha selgitustööd uute toitude osas.
Isetehtud müsli

Haugipalad


Kolmandast peatükist leiab retsepte allergikutele ning erinevate toidutalumatuste käes kannatavatele lastele ja ka täiskasvanutele. Kui ema soovib allergiku imetamist jätkata, tuleb tal paratamatult ka enda menüüs piiranguid seada. Olen selle tee kaks korda läbi käinud ning tean, milleks ema lapse tervise ja heaolu nimel võimeline on. Kõikidele allergikutele üheselt sobivaid retsepte pole võimalik koostada, kuna allergiad on individuaalselt väga erinevad ning nüansirohked. Küll aga olen püüdnud selle raamatu retseptides vältida põhiallergeene nagu muna, piim (ja piimatooted), nisujahu, pähklid, kala, tsitruselised, šokolaad (kakao).
Moonikuklid allergikutele (munata ja piimata)

Datli-kookosekommid


Neljas peatükk keskendub pidupäevatoitudele - olgu need sünnipäevad, jõulud või muud tähtpäevad, ei tahaks keegi köögis istuda ja päev otsa vaaritada. Et pidupäeva nautida saaks, on mõistlik päev varem võimalikult palju pidupäevatoite kas osaliselt või täielikult valmis teha. Siia peatükki on koondatud retseptid, mille maitseomadused ja tekstuur seistes ei halvene. Palju retsepte on jõukohased ka lastele endile - koos vanema juhendamisega saavad lapsed oma sünnipäevatoitude valmistamisel abiks olla.
Lepatriinuvõileivad

Kohupiimapontšikud

Kirju koer


Loodan, et leiate sellest raamatust häid ideid ning toite, mida lapsed hindavad ja teinekordki küsivad. Veidi pilte on siin "nuusutamiseks". 



Blogi tagasisidest tean, et lugejate seas on palju tervisliku toidu austajaid ja väikeste laste emasid. Loosin kõigi sellele postitusele kommentaari jätnud inimeste vahel välja ühe autogrammiga raamatu “Eesti laste lemmiktoidud”. Loosimises osalemiseks kirjuta, mida põnevat enda jaoks siit blogist oled leidnud. Jäta palun ka meiliaadress, kui see sinu profiili alt pole leitav.

Raamatu loosin välja pärast lihavõttepühi – 21. aprillil. 





40 kommentaari:

  1. Tubli, Aet! :)
    Su blogi olen aktiivselt lugenud nüüd kuskil aasta, aga olen selle igapidi läbi ja lõhki läbi lugenud ja loen tihti peale veel ülegi, sest sinu blogi sissekanded on alati nii lõõgastavad ja rahuliku alatooniga. Varem ei olnud ise just suurim kodukokk, aga sinu blogi on kindlasti olnud suureks mõjutajaks proovida uusi asju ja arendada ennast kodupliidi taga ja nüüd, kus olen esmalapse ootel, siis olen aina rohkem süvendanud igapäeva ellu tervislikumat toitumist ja kindlasti tahan samal põhimõttel üles kasvatada ka meie pere lapse! :)
    Jõudu ja jaksu sulle edaspidistes tegemistes!

    sillluu@gmail.com

    VastaKustuta
  2. Olen sinu blogi lugenud alates sellest ajast, kui ostsin su raamatu "Maitseelamused tervise heaks". Blogi on mõnus lugeda ning uusi retsepte avastada, kuid suurim muutus minu jaoks tuli siiski eelnevalt nimetatud raamatust. Nimelt olen sellest ajast saadik regulaarselt idandanud ja pannud idusid sööma ka mitte just kõige suuremad tervislikku toitumist pooldavad inimesed :) Samuti olen selle raamatu põhjal hakanud tegema rohkem erinevaid salateid ja muidu palju taimi sisaldavaid roogasid. Aitäh Sulle!

    VastaKustuta
  3. olen küpsetisi proovinud ja klassikalisi toite lapsepõlvest.
    marjekas (ät) gmail.com

    VastaKustuta
  4. Su blogi avastasin umbes 2 aastat tagasi, kui lugesin "Puhta elu" blogi. Kuskilt kommentaaridest tuli Su blogi välja. Peale toiduretseptide saan siit blogist suure koguse inspiratsiooni toidutegemiseks. Mainin ära, et väga palju annab toiduretseptidele juurde pildid, sest tegelikult need on väga oluliseks teguriks, miks üldse midagi kokkama hakata. Olen vahel mõelnud, et toit on kuidagi igav ja üksluine, et pidevalt sama toit - siit blogist ammutan aga nii palju inspiratsiooni, mida kõike teha. Ning pildid annavad tõesti palju juurde! Kui loosiõnn ei naerata, soetan endale kindlasti raamatu! Enne seda, kui sain teada, et loosimine toimub, olin juba kindel, et soetan selle raamatu!

    maria.kristiina.luik@gmail.com

    VastaKustuta
  5. asi sai alguse vist meeletult mustikasest mustikakoogist :) olen väga rõõmus raamatu ilmumise üle. 1.5 a poeg kodus on pannud ka mõtlema üha enam mida ja kuidas teha...
    Helena, wanche@gmail.com

    VastaKustuta
  6. Satun siia blogisse ikka ja jälle, kuna toidufilosoofia ja kajastatud retseptid sobivad äärmiselt hästi minu maitse ja tõekspidamistega. Uue raamatu kingiksin vennatütrele, kes on alles 9 kuune, seega seisavad ees olulised aastad maitsemeele välja kujunemisel.
    Palju õnne raamatu puhul
    kertuliik@gmail.com

    VastaKustuta
  7. Mina olen juba aastaid suur maheaustaja - eks teadagi, lastega koos selliseks kasvanud :) Siia sattusin esimest korda... Oi, ei mäletagi, millal. Ammu! Kuna ma pole suurem asi kokkaja, siis otsin alati inspiratsiooni. Aga kõige rohkem meeldib mulle üldse üldist juttu lugeda - seda toitumise teemalist.

    Mul on kodus kaks põngerjat, kellele selle raamatu järgi oleks kindlasti väga hea süüa teha. Kõik mu kodused kokaraamatud on maheda taustaga :)

    VastaKustuta
  8. Olen blogi lugeja juba aastaid, katsetanud erinevaid etsepte. Mulle väga meeldib, kuidas Aet toidule läheneb, seda valmistab ning juurde kirjutab! Suur soov tekkis kohe seda raamatud poodi uudistama minna. Edu! kristi.karner@gmail.com

    VastaKustuta
  9. Super! Väga hea ja huvitav raamat. Meil on peres nii laps allergik ( õnneks on talle lubatud muna ja piim, muidu ei oskakski midagi söögiks pakkuda, sest enamusele nii tavalistele juur- ja puuviljadele ja ka teraviljadele on tundlikkus) kui ka järgmine põlvkond lapsi. Loodan raamatust leida palju põnevaid ideid ja uusi teadmisi.
    Seda blogi loen juba aastaid. Ei oska kohe konkreetset retsepti nimetada, aga ootan huviga alati uusi postitusi.
    Edu ja kaunist kevadet!
    diana.tammann@gmail.com

    VastaKustuta
  10. Olen Sinu blogi lugeja juba mitu aastat. Meeldib retseptides kasutatud toorainete puhtus ja mitmekülgne retseptivalik. Teistest toidublogidest eristab just see, kuidas Aet retseptidele eelnevat lugu juurde kirjutab, muidu poleks pooltki nii põnev lugeda:) Väga meeldib uue raamatu esikaas!:)
    elisa.kitunen@hotmail.com

    VastaKustuta
  11. Kõigepealt ütleksin, et väga huvitav raamat tundub ning sinu blogist olen leidnud palju huvitavaid retsepte, mida ise kodus katsetada. :)

    gerli.saks@gmail.com

    VastaKustuta
  12. Aet, palju õnne uue raamatu puhul! Väga meeldiv üllatus, et vahelduseks vahva kokaraamat lastetoitudest. Siit blogist on minu laste vaieldamatud lemmikud kõrvitsapüreega kaeraküpsised ja tartaküpsised ning tõeliselt pohlane pohlakook ;) Edu!

    merle.lehtme@gmail.com

    VastaKustuta
  13. Mina armastan kooke küpsetada ja siit blogist olen nii mõnegi hea koogi leidnud. Alati on põnev ka reisimuljeid lugeda.
    taimi4@hotmail.com

    VastaKustuta
  14. palju õnne, Aet! väga tubli töö :)

    VastaKustuta
  15. Tere! Õnnitlen uue raamatu puhul! Juba möödunud nädalal avastasin selle raamatupoest ning lehitsesin kohe sealsamas terve raamatu läbi. Oli tuttavaid retsepte, oli ka üllatusi, sinu "käekiri" oli märgatav. Su eelmine raamat on mul pidevalt kasutuses, olen selle ka vähemalt kahele sõbrannale kinkinud ja kõigile on see head meelt teinud.

    Blogi jälgin kogu aeg, ükski postitus ei ole nägemata jäänud. Mulle meeldib, et siin on nö "päris" toidud, puhtast toorainest ja südamega tehtud. Mulle sobib see retseptide valik, vaid aasiapäraseid toite ei ole (veel) katsetanud. Olen siit avastanud enda jaoks palju uut, nt karulaugu. Meeldib ka see viis, kuidas postitused on kirja pandud, kõik need eellood. Üle kõige oli muidugi beeseerulli lugu :) Olen nii raamatut kui ka blogi jälgides suutnud oma perele ja külalistele mitmeidki uusi maitseelamusi pakkuda. Sellest johtuvalt olen teisigi siia lehele suunanud.

    Loomulikult ei saa üle ega ümber neist piltidest, mis on lausa imelised. Arvan sama nagu ka eelpool mainiti, et see annab väga palju juurde. Mulle põhimõtteliselt ei meeldi ilma piltideta kokaraamatud (kuigi neid nõukaaegseid ikkagi kasutan) ning viletsate piltidega toidublogisid ma ka ei loe. Piltide teemal väike vahemärkus, et mulle meeldisid I raamatu pildid, kus sa olid loomulik, uue raamatu kaanel oled minu arvates liiga mukitud. Aga ju see oli taotluslik, sul on ju alati kõik läbi mõeldud :)

    Soovin edu edaspidiseks! Rõõmuga jälgin ka aia- ja reisiblogi, viimast olen mehele ettegi lugenud.
    rafaello@hot.ee

    VastaKustuta
  16. Palju õnne! Nii ilusad toidufotod ja Krista fotod on muidugi klass omaette :)
    Mul oligi just sellist raamatut vaja, sest 7-aastane on hakanud nii hullusti pirtsutama, et varasemad lemmiktoidud ei sobi kohe üldse enam. Mõistus on täitsa otsas. Nüüd hakkan talle Sinu raamatust toite tegema!

    VastaKustuta
  17. Palju-palju õnne sulle, Aet! Alles see oli, kui ma sul ju külas käisin ja juba on soe pirukas ahjust väljas! Kui suvel Eestisse tulen, siis kindlasti piilun põhjalikumalt sisse! Tänud sulle muidugi ka viite eest ja milline rõõm lugeda, et fixist su uus lemmik saanud on ;) Palju õnne veel kord ja ikka edu raamatule!

    VastaKustuta
  18. Tere!

    Vahva ja minu meelest igas peres vajaliku raamatu ilmumise puhul palju palju õnne!!

    Mina olen siit blogist häid salatiideid saanud. Söön ise tihti toitvaid salateid eraldi söögikorrana, ning sageli tuleb kodus ka lihalise-kalalise kõrvale midagi rohelist kokku visata. Endal saavad aga ideed tihti otsa, ning tahaks midagi uut ja huvitavat proovida! Nii oligi feta-läätse salat mõnus leid, ning ka näiteks mungubade-grillsuvikõrvitsa kooslus lõhega oli tõeline südamevõitja. Ja ka greibi-india pähkli salat on grillpidude sage külaline.

    Samuti meeldib mulle kõik, mis kõrvitsast tehtud. Nii olen sinu blogist näiteks proovinud (kukeseente-hakkliha-köögiviljadega) täidetud kõrvitsaid ja kõrvitsaga sügisekooki (asendasin jõhvikad pohladega).
    :)

    Kristi
    rebases@gmail.com

    VastaKustuta
  19. Kihilised küpsised on minu lemmikud... Pole veel julgenud ette võtta, sest arvasin, et on suurem nikerdamine. Sinu postitust lugedes aga tundub, et ei olegi.

    kairipiho10@gmail.com

    VastaKustuta
  20. Olen vaadanud enamasti küpsetiste retsepte! Ja ka katsetanud neid, vahepeal sai tihti muffineid tehtud, siingi on ju nende retsepte!

    VastaKustuta
  21. Tere!
    Mina otsin alternatiive piimaga toitudele - kodus piimatalumatu laps. Sattusingi siia blogisse alles hiljuti läbi mango-kookose jäätise postituse, kuhu sattusin googeldades. Ja nüüd panin jälgimisse :)
    evelile (ät) gmail.com

    VastaKustuta
  22. Tere! Blogist olen kasutusele võtnud palju palju põnevaid salatikooslusi ja loomulikult on minu kõikide külaliste südameid sulatava laitmatu beseerulli valmistamise oskus pärit just siit blogist! Kui vahel söögitegemises mõõnaperiood on ja ühtegi ideed ei tule, siis Aet on kindlasti blogisse miskit vahvat lisanud ja köögis hullamine teeb taas rõõmu!
    Tervitused Aneele esimeselt võimelmisõpetajalt :)!
    armi (ät) smail.ee

    VastaKustuta
  23. Kui Fortuuna pole mulle armuline, siis hangin selle raamatu igal juhul. 21.aprillil kaheaastaseks saav laps on väga peps ning minu kulinaarsed võimed vajavad täiendamist.

    VastaKustuta
  24. Tere
    Olen saanud palju ideid koduseks jäätisetegemiseks ja tatraküpsised olid ka võrratud. Mul on ka kodus ka kaks allergilist last ja tervislik toitumine on meil alati päevakorras. Jaanika25äthotmail.com

    VastaKustuta
  25. Tere,
    Blogist olen saanud nii ideid salatitele kui kookidele. Viimane suurepärane leid oli Vietnami kevadrullid.
    reeli.kullamaa (ät) gmail.com

    VastaKustuta
  26. Raamat tundub põnev! Mina naudin Sinu blogis alati kauneid toidupilte :-) kaiemail@hot.ee

    VastaKustuta
  27. Alles avastasin blogi ja hakkan kohe retsepte piiluma ning köögis meeldib uutmoodi lahendustega asju katsetada. Väga vahva. Asume aga kohe asja kallale ja kui loosõnn ei peaks naerata siis on teada, mida sünnipäeva kinginimekrija lisada :)
    redhatred@gmail.com

    VastaKustuta
  28. Tere,

    palju õnne. Loodan, et lisaks koduemmedele leiab raamat kasutust näiteks ka lasteaia- ja koolikokkade käes! Blogi on mu lemmikute kirjas ja kiikan siia aeg-ajalt ikka.

    Maarja

    VastaKustuta
  29. Sinu blogi sissekannetega hoian end juba pikemat aega kursis ja mitte ainult toidu osas vaid ka reisi- ja aiablogiga. Just toit ja aed on ka mulle väga tähtsad teemad, Ka minu jaoks on oluline, et toit oleks ise valmistatud või nt tomat oleks oma aias kasvanud.
    Väikese lapse emana tundub ka uus raamat väga huvitav ja väärib kindlasti lähemalt uurimist ning kindlasti sealolevate retseptide katsetamist.

    Parimat soovides
    Airi (airivendla@gmail.com)

    VastaKustuta
  30. Blogi on hästi kirjutatud, retseptid maitsvad. Raamatu tutvustus koos ilusate fotodega nõuab raamatukauplusesse minemist, aga ennem panen õnne proovile.
    Heade soovidega aivika2@hot.ee

    VastaKustuta
  31. Tere!
    Jälgin juba aastaid nii toidu- kui aiablogi. Väga mõnus lugemine, aitäh! Toidublogist on minu üks lemmikuid vanaema piparkookide retsept, tegime sel aastal ja kindlasti otsin selle retsepti üles ka enne järgmiseid jõule!
    Laste lemmiktoitude ideed on ülimalt teretulnud, sest meie kahe väikse lapse menüü vajab juba ammugi täiendamist, aga minu ja laste isa välja pakutud uuendused võetakse väga vaevaliselt vastu. Ootan juba tutvumist raamatuga!
    Ilusat kevadet soovides,
    Kadri (kidru@hot.ee)

    VastaKustuta
  32. Tere Aet,

    Jälgin ka juba aastaid teie blogi, eriti suure huviga peale poja sündi 3 a tagasi. Olen leidnud meie perele mitmeid põnevaid retsepte, kuid hitiks meie kodus on saanud kamatrühvlid, mille retsepti olen ka palju jaganud viitega teie blogile :)
    Jõudu ja inspiratsiooni teile edaspidiseks,
    Irma

    VastaKustuta
  33. ikka uued ja huvitavad retseptid, mõned, mida googeldada ei oleks osanud

    evelinv@gmail.com

    VastaKustuta
  34. Jälgin blogi ka juba mõned aastad ja ideid saan siit palju. Ei oskagi midagi esile tõsta, olen teinud siit päris palju asju ja kõik on olnud võrratud. triinsooberg@gmail.com

    VastaKustuta
  35. Väga armas blogi, hariv ja inspireeriv ja ilusad pildid! ave.treial@gmail.com

    VastaKustuta
  36. Siiralt tänan kõiki tagasiside andjaid - iga saabuv kommentaar tegi südame soojaks. Mul on hea meel, kui siinse blogi retseptid veel paljudes kodudes oma elu elavad ja sööjaid rõõmustavad.

    Loosimise korraldasin koos 8-aastase tütrega. Lasin tal lõigata 35 (just nii palju kommentaare tänaseks selle postituse juurde tuli) ühesuurust lipikut ning need ära nummerdada. Loosi võttis minu juuresolekul samuti tema. Loosiõnn naeratas numbrile 9. Siinse postituse 9. kommentaari on jätnud Diana Tammann. Palju õnne! Võtan Sinuga ühendust ning toimetan raamatu kohale.

    Homme toimub aga raamatu "Eesti laste lemmiktoidud" esitlus Viru keskuse Rahva Raamatus kell 17.00. Ootan kõiki huvilisi kohtuma ning raamatu parimaid palu maitsma.

    VastaKustuta
  37. Mina?! Mul on väga hea meel. Suur tänu fortuunale ja ka raamatu loojale, muidugi. Samuti pole veel hilja kaunist püha soovida. :) Rõõmsat teist püha ja armastust teie perre. :)

    VastaKustuta
  38. Tere. ega te ei tea, kust on võimalik veel saada raamatut "Eesti laste lemmiktoidud"? Igalt poolt tundub nagu otsas.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. See raamat ilmus üle kolme aasta tagasi ja on nüüdseks läbi müüdud; minul ka neid enam jagada pole. Reporteris näidatud videolõik (millest ilmselt ka praegune huvi) on ka samast ajast ning mingil seletamatul põhjusel näidati seda sel nädalal uuesti.

      Kustuta