teisipäev, 5. juuni 2018

Kanakotletid

Meie pere toidulauale on tekkinud üks uus toit, millest kõik on vaimustuses ning mida ma seetõttu viimastel kuudel suhteliselt regulaarselt valmistanud olen – need on kanakotletid. Tegelikult imestan ma selle üle, kuidas saab midagi nii tavalist alles nüüd avastada ning kuidas ma enne polnud jõudnud kanakotlettide valmistamiseni. Arvasin, et need jäävad kuivad ja ka maitset ei osanud ette kujutada.

Olin ma ju teadlik, et veise- ja seahakkliha kõrval müüakse poes ka broilerihakkliha. Mäletan, et olen kunagi poes broilerihakkliha pakki ka käes hoidnud, aga ähmaselt meenub, et mulle ei meeldinud selle koostis ja just seetõttu jätsin selle ostmata. Uuesti kanahakkliha poole pani mind vaatama asjaolu, et ühegi poes müüdava veise- või seahakkliha või nende segu kvaliteet ei rahuldanud mind, kuna see on kas liiga rasvane või liiga kuiv ning ka maitse pole meeldiv.

Alternatiivse hakkliha otsingul avastasin, et müügil on kahe tootja kolme erinevat broilerihakkliha. Rannamõisa hakklihasegu näeb välja liiga püree ning ilmselt just selle koostis mulle ka kunagi ei meeldinud. Olen proovinud kotlettide valmistamiseks mõlemat Talleggi toodet - delikatess broilerihakklihasegu ja broilerifilee hakkliha, kusjuures esimeses on rasva 11,7 g, teises vaid 1,6 g, aga märgatavat vahet kotlettide mahlasuse puhul ei tähelda. Seega sisaldavad linnulihakotletid oluliselt vähem rasva kui sea- või veiselihakotletid ning sobivad hästi nende toidulauale, kes soovivad kaalu langetada. Aga muidugi ei pea vaid kaalulangetaja olema, et kanakotlette süüa – need maitsevad lihtsalt hästi ja sobivad tasakaalustatud toidulauale, pakkudes alternatiivi teistele loomsetele toodetele.


Kanakotletid (3-4le):
300 g broilerihakkliha
lusikaotsaga meresoola
musta pipart
1 tl Dijon sinepit
1 muna
2 porgandit (ca 80-100 g)
1 mugulsibul
1 küüslauguküüs
2 sl maisitärklist (või kartulitärklist)
ca 3-4 sl riivsaia kotlettide veeretamiseks
veidi õli praadimiseks

Mulle meeldib kotlettidele lisada alati ka köögivilju ning ka kanakotlettidesse peidan paraja koguse porgandit ja sibulat.  Seega esmalt valmista ette hakklihasegusse minevad köögiviljad – riivi porgand ning haki küüslauk ja sibul. Mulle meeldib, kui kotlettide sisse minevad köögiviljad on enne kuumtöödeldud, vastasel korral jääks need kotleti sees liiga toored ja krõmpsuvad. Seega kuumuta pann, lisa veidi õli ning prae köögivilju keskmisel kuumusel pidevalt segades umbes 3-4 minutit (ära pruunista). Jahuta segu maha vähemalt toasoojaks.

Seejärel pane kanahakkliha kaussi, lisa soola, pipart, sinepit ja muna ning sega mass ühtlaseks. Nüüd lisa ka köögiviljad pannilt ning maisitärklis ning sega mass veelkord ühtlaseks. Maisitärklis (sobib ka kartulitärklis) aitab siduda niiskust, muidu jääks mass liiga vedel.

Puista teisele taldrikule riivsaia ning veereta kotlette riivsaias. Olen proovinud paneerida kotlette ka jahus, aga mulle endale meeldib riivsaiast tekkiv krõbe pealispind rohkem. Pane pannile õli ning prae kotlette keskmisel kuumusel mõlemalt poolt umbes 4-5 minutit. Serveeri koos salatiga ja/või värske kartuliga.

21 kommentaari:

  1. Küpsetan kanakotlette nädalas ikka mitu korda :) Alguses testisin ka erinevaid ja pean tõdema, et Rannamõisa kvaliteet jääb tugevalt alla Talleggi omale.
    Lisan hakklihale juurde ka natuke tüümianit (lisaks soolale/piprale/munale) ja praen riivsaiata - jäävad ka väga mõnusad mahlased.
    Ps! Väga hea kvaliteedi saab ka siis, kui teha ise kanafileest hakkliha, nõuab küll rohkem aega, kuid on seda väärt.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Rõõm kuulda, et kanakotletid ka teie peres populaarsed on. Kusjuures korduvalt olen mõelnud, et peaks ise kanalihast hakkliha tegema, aga pole veel selleni jõudnud millegipärast.

      Kustuta
  2. Aitäh retsepti eest! Kindlasti proovin lähiajal teha :) Kas neidsamu kotlette võiks valmistada ka ahjus? Kui jah, kas siis ka paneerin või pigem mitte?

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ahjus pole ise teha proovinud, aga eeldan, et ikka saab. Paneeritud kotlett vajaks enne ahju minekut kas hetkelist pannil ehmatamist või siis õliga pealt piserdamist.

      Kustuta
  3. Tegin neid täna õhtuks. Väga mõnus vaheldus tavalistele kotlettidele. Läheb kindlasti kordamisele.

    VastaKustuta
  4. Aet, ega sa oma blogi hüljanud ei ole? Suvi on läbi ja sinult pole ühtegi uut postitust ilmunud...
    Jaga ikka oma ülimaitsvaid retsepte meiega! Ma arvan, et su fännklaab on üsna suur.:)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Ei ole hüljanud :) Pidasin suvise pausi ja nüüd olen täie hooga tagasi. Jagan rõõmuga omi retsepte.

      Kustuta
  5. Tere.
    Proovisin teha, aga tainas jäi jube vedel. Tõelised käkid tulid, sest lihtsalt ei olnud võimalik kuidagi tõsta ja riivsaias veeretada.
    Kas ma tegin midagi valesti?

    VastaKustuta