kolmapäev, 12. september 2018

Ahjupaprikad hakkliha ja köögiviljadega

Enne retsepti juurde asumist võlgnen ma alustuseks blogilugejatele selgituse, miks mu blogis kolmekuuline paus on tekkinud. Soe suvi on kindlasti üks oluline faktor, mis mind arvutist eemal hoidis (toidublogi kirjutamiseks ei piisa mõistetavalt vaid toidu valmistamisest, vaid kogu köögilooming tuleb ka pildi- ja kirjakeeles edasi anda) ja põhipõhjus oligi just tahe arvutist eemal olla, millele ilmselt aitas kaasa ka magistritöö kirjutamisega seoses tekkinud absurdselt suured ületunnid arvuti taga. Seega lühidalt öeldes hoidsin sel suvel arvutist võimalikult palju eemale.

Nüüd oma blogi uuesti elustama asudes avastasin ka, et mu blogi kommentaaride teavitus on samuti päris mitu kuud kinni olnud. Kui ma varem sain iga kommentaari kohta oma blogis teavituse e-mailile ja reeglina vastasin alati kommentaaridele, siis millegipärast ei mõelnud ma vahepeal üldse sellele, et mul selliseid teateid ei tule. Avastasin isegi viimase postituse alt kommentaari, kus küsiti, kas ma olen oma blogi hüljanud.  Tuli lihtsalt pikem paus sisse, aga olen tagasi oma köögikatsetusi tutvustamas ja väärt retsepte jagamas.

Tänases retseptis kasutan võimalikult palju toorainet oma aiast. Paprikataimed on hetkel veel paksult vilju täis ning nii tekkiski mõte toidust, kus põhifookus on just paprikal. Teen aeg-ajalt ka täidetud paprikaid, kuid mu enda kasvatatud viljad on pigem väiksemapoolsed ning neisse väga palju täidist ei mahu, seega lõikasin need viiludeks ning laotasin täidise hoopis paprikate peale.

Ahjupaprikad hakkliha ja köögiviljadega (4-le)
4 tavamõõdus paprikat
õli praadimiseks + veidi oliiviõli 
1 suurem mugulsibul
3-4 küüslauguküünt
500 g hakkliha (sobib 50/50 sea ja veisehakkliha või puhas veisehakkliha)
1 suvikõrvits (ca 150-200 g)
4 keskmist tomatit
meresoola
värskelt jahvatatud musta pipart
peterselli
ca 150 g juustu (sobib nt Emmentali juust või mõni tavaline Eesti juust, mis sulab hästi)

Lõika paprikad neljaks tükiks ning eemalda neilt sabad ja seemned. Laota paprikad ahjuvormi põhja tihedalt üksteise kõrvale lõikepind ülespidi ning piserda neid pealt oliiviõliga ja raputa peale veidi soola.

Tükelda järjest kõik retsepti koostises olevad köögiviljad. Haki sibul ja küüslauk peenikeselt, samuti haki ka suvikõrvits ja tomat väikeseks kuubikuteks. Kuumuta pann, nirista pannile õli ning prae sibulat ja küüslauku paar minutit (ära pruunista), lisa hakkliha ning prae seda kuni hakkliha hakkab kergelt pruunistuma. Lisa hakitud tomatid, suvikõrvits ning maitseks soola, pipart ja peterselli. Sega hakkliha-köögiviljasegu läbi, prae veel mõni minut ning laota ahjuvormi tükeldatud paprikaviilude peale.

Küpseta paprikaid koos hakkliha ja köögiviljadega 180-kraadises ahjus ca 20-25 minutit. Viimaseks umbes viieks minutiks pane pealmiseks kihiks riivitud/viilutatud juust ning lase juustul ahjus sulada. Serveerimisel puista peale hakitud peterselli ja/või basiilikut. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar