esmaspäev, 11. mai 2009

Pühapäevaõhtused sõrnikud

Olime pühapäeva õhtul just maalt tulnud ning poest läbi ei käinud. Mulle vahel meeldib seista silmitsi praktiliselt tühja külmikuga ja mõelda, mida olemasolevast kraamist teha saaks. Täna vaatas näkku Nopri uus suureteraline talukohupiim (koostises kirjas vaid kodujuust ja rõõsk koor), mis kellelegi paljalt ei maitsenud. Tuli mõte teha see söödavaks sõrnikute näol.

Vaja läheb:
300 g suureteralist kohupiima
1 muna
1dl nisujahu
1 dl rosinaid
0,5 dl suhkrut
päevalilleõli

Sõrnikutainast on nii lihtne teha, et selle tegi algusest lõpuni valmis meie 3-aastane Anee. Andsin talle kätte topsi kohupiimaga, mille ta lusikaga toimetas suurde kaussi. Seejärel lõin ise muna katki, Anee segas, mina mõõtsin õiged kogused jahu, suhkrut ja rosinaid, Anee segas. Meie kasutatav kohupiim oli täiesti ilma suhkruta, seetõttu läks ka ca 0,5 dl suhkrut sisse; magusast kohupiimast küpsetades pole suhkrut tarvis nii palju lisada, eriti, kui süüakse neid moosi või meega. Arvan, et komponentide lisamisel pole järjekord oluline. Tegin valmis tainast pätsikesed ja veeretasin jahus, panin pannile õli ja praadisin kaane all mõlemalt poolelt pruuniks.
Minule maitsevad sõrnikud kuumana ning meega. Neid süüakse ka moosi või hapukoorega.

2 kommentaari:

  1. Tere!
    See on tõesti super, et olete teinud sellise blogi. Mul on olemas ka teie raamat ja olen sellest saanud väga palju inspiratsiooni. Eriti hea meel on lastele mõeldud retseptide üle ja üldse selle üle, et leidub veel selliseid "hulle" peale minu, es iga hinna eest üritavad lapsele tervislikku toitu teha. Ootan huviga uusi laste retsepte. Olen teinud sõrnikuid, täidetud kanafileed, rostbiifi, lasanjet, küpsiseid, muffineid jne. Ka mungube oleme hakanud idandama. Varsti kavatsen a jäätist katsetada. Suur tänu teile, et olete meie elu lihtsamaks ja toidulaua vaheldusrikkamaks teinud

    VastaKustuta
  2. Tere Helen,
    Rõõm kuulda, et blogi ja raamatu retseptid meeldivad ning jagad samu toiduga seonduvaid väärtushinnanguid. Mul teeb alati meele heaks, kui kuulen, et laste tervislike toitumisharjumuste kujunemiseks viitsivad lapsevanemad panustada. Toitumine mõjutab ju meie elukvaliteeti, kuid paraku saavad paljud sellest alles siis aru, kui tervisehädad juba kallal.

    VastaKustuta