laupäev, 23. mai 2009

Grillitud haug

Noarootsis olles tulid naabripoisid ukse taha värskelt Saare järvest püütud haugi pakkuma - algul mõtlesin vaid ühe Aneele osta, kuid siis tuli mõte osta ära kõik kolm kala ning ning need kohe ära grillida. Siinkohal pean tänama ämma, kes need ära puhastas ja fileeris, sellise tööga ei saaks ma lihtsalt kuidagi ise hakkama, liiga nõrganärviline olen. Ma niigi sain šoki, kui kotist võttes üks kala veel suud liigutas...

Vaja läheb:
haugi kala
soola
purustatud musta pipart
värsket tilli
õli

Tõele au andes, osalesin ma selle toidu juures vaid maitsestamises ning söömises; nagu mainisin, ei puhastanud ma kala ise ning grillis selle hoopis Renee. Kõigepealt tulebki puhastada kala; vaatasin seda kõrvalt, kuid ise teha ei suudaks. Nahalt tuli eemaldada ka soomused, kuid nahk ise jäi alles - arvasin, et see muutub grillides mõnusaks krõmpsuks. Määrisin haugifileed soolaga kokku, purustasin peale pipart ning hakkisin kasvuhoonest näpistatud värsket tilli. Ühe kala panin fooliumisse ning nii see ka grillile küpsema läks, teisele kalale määrisin lisaks veidi õli ning lasin lihtsalt grillrestile panna, et see ka pruunistuks. Nagu ka arvasin, oli see teine variant palju parem. Järvekalal on tihti kerge mudamaitse küljes - sellel fooliumi sees valminud kalal oli mudamaitset päris hästi tunda, lahtiselt küpsenud kalal aga praktiliselt mitte ning nahk oli muutunud väga mõnusalt krõmpsuvaks. Maitses toorsalatiga ja õues süües väga hästi. Uhh, paar tundi tagasi see kala veel elas järves...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar