pühapäev, 20. veebruar 2011

Juustusarved

Nende juustusarvede retsept pärineb Nami-nami kokaraamatust ning neid olen ma teinud juba päris mitu korda. Väga mõnusad nädalavahetuse hommiku ahjusaiad, mis maitsevad kõige paremini just soojana või leigena, kui juust sarvekeste sees on veel veidi pehme. Seni olen juustusarved küpsetanud püülijahust, kuid sel korral proovisin osa jahust asendada täistera nisujahuga - kellele täisterajahu vastukarva pole, siis võib vabalt asendada osa rafineeritud jahust tervislikuma täisterajahuga.

Juustuna kasutasin Saarema Ekstra juustu, mis on Saaremaa juustudest kõige tugevamaitselisem ja sobib seega hästi küpsetistesse, kus juustu maitset võiks tunda olla. Käisin eelmisel nädalal ühel üritusel, kus räägiti Saaremaa juustudest ning nende märgist "Puhas toode". See, et Saaremaa juustud on puhtad toidu lisaainetest, olen ma juba ammu teadlik - olen neli aastalt üsna järjekindlalt eesti juustudest just Saaremaa juustusid tarbinud. Nüüd siis kannavad Saaremaa juustude pakendid kvaliteedimärki, millega tahetakse püüda ka nende pilku, kes toote peenes kirjas koostist ei loe. Minu jaoks tuli üllatusena, et Saaremaa juustud ja või on toodetud ka reaalselt Saaremaa lehmadelt lüpstud piimast - need Saaremaa lehmad söövad mereäärsetel karjamaadel erilist taimestikku, mis mõjutab nende piima kvaliteeti. Ja mis seal salata, Saaremaa või on minu arvates vaieldamatu nr 1 Eestis - maitse poolest sellest paremat pole. Oma blogis räägin ma ikka headest kaubamärkidest või toodetest, mida mina kasutan ja seega tunnustan - nii lubasin paaril järgmisel kuul katsetada aeg-ajalt retsepte ka Saaremaa juustudega (P.S. - oma juustud ostan ma ise.).

Tainas:
140 g nisupüüli
100 g täistera nisujahu
100 g riivitud juustu (minul Saaremaa Ekstra)
2 tl küpsetuspulbrit
0,5 tl meresoola
50 g pehmet võid
200 g hapukoort

Täidis:
ca 100 g juustu (minul Saaremaa Ekstra)

Peale:
määrimiseks 1 vutimuna + veidi vett
seesamiseemneid


Sega jahud, sool, küpsetuspulber ja riivitud juust. Näpi juurde pehme või, lisa hapukoor ja sega ühtlaseks tainaks. Rulli kergelt jahusel pinnal tainas õhukeseks rattaks. Kes kasutab Tupperware rullimisalust, siis selle keskel olev ümmargune ringikujund on täpselt nii suur, kui see tainas tuleks rullida. Lõika tainas neljaks ning seejärel iga veerand kolmeks - kokku 12 kolmnurka. Jaota täidisesse minev riivitud juust iga sektori laiemasse ossa ning keera rulli, alustades keeramist laiemast osast. Tõsta sarvesaiad küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile ning määri pealt munaga. Sellest samast Pille kokaraamatust leidsin ühe väga hea nipi - määrida väikest kogust küpsetisi pealt vutimunaga. Kanamuna või isegi vaid kollane või valge osa sellest on vähemalt minu küpsetamiskoguste juures alati liiga suur kogus määrimiseks. Pealegi lahustan ma muna alati vees, siis ei kipu küpsetised pealt liiga kiiresti pruunistuma. Vutimuna on just paraja suurusega, et veidi vett lisades ja lahti kloppides sellest 12 sarvekesele jaguks. Munaga määritud sarvekestele puista peale seesamiseemneid. Küpseta 225-kraadises ahjus ca 20 minutit.

6 kommentaari:

  1. Kui sügisel Lätis käisin, siis mõlemal korral sõin seal väikseid juustusaiasid, millele oli kaunistuseks-maitseks riputatud köömneid. See maitsekombinatsioon oli üle mõistuse hea, aga kuna mul pole ahju olnud (järgmisel nädalal peaks köök üles saama - jeppiii), siis pole ise katsetada saanud. Kusjuures - neid saiu sai osta Rimi hüpermarketist. Huvitav, et iga maa jaoks ikka oma kaubavalik.
    Esimesel korral Riias pakuti hotellis taas köömnetega pirukaid, kuid siis oli tegu pigem lihtsalt täidetud pirukatega ja sisuks peekon. Neid pakuti soojalt, köömned olid peale puistatud ja kogu maitse oli kokku taas imehea. Ma nüüd pean tasa tegema kogu aja, mis veetsin ilma korraliku ahjuta. Tõenäoliselt võib järgnevate kuude jooksul minu juures kogu aeg koduseid küpsetisi leida :):)

    VastaKustuta
  2. Mina pole köömneid saia sisse varem pannud, aga kujutan ette, et see võib hea olla. Köömneküpsised on ju väga mõnusad (nüüd tuli nende isu peale). Liisu, tore, et lõpuks ahju saad, kindlasti on sul hulk retsepte ootel.

    VastaKustuta
  3. Ma soovitan ka köömnetega proovida - ma puistan kõiksugu juustuküpsistele tihti just köömneid maitseks.
    Ja tore, et see vutimunanipp abiks on!

    VastaKustuta
  4. Väga isuäratavad, tahan kohe proovima hakata!

    VastaKustuta
  5. Me oleme sellised asju teind laste pidudeks. Kui tainas olemas, siis on juustuga katmise ja rullikeeramise töö just paras, millega lasteaia-ealised end ise lõbustada saavad.

    VastaKustuta
  6. Natuke OT aga leidsin täna sellise uudise: http://www.felix.ee/supiklassika/klassikast.php - 'ei ole lisatud erinevaid lisaaineid ega maitsetugevdajaid nagu naatriumglutamaat'.

    Põhjus, miks ma siia postitan, on see, et väga loodaks kuulda mõne asjatundja kommentaari - on see Felixi reklaamitrikk, või tõesti on nad loobunud neist toodetes vähemalt E621st täielikult.

    ps Ka mina ootan oma ahju...

    VastaKustuta