reede, 17. veebruar 2017

Vürtsika maapähklikastmega vegan-salat

Minu hing uitab talvisel ajal ikka kusagil väga kaugel siinsest kliimast, suunaks ikka ja jälle Aasia. Sellist retsepti küll sealkandis pole, see on puhas minu looming, aga kuna maapähklikaste on Kagu-Aasias levinud, siis see maitsekombinatsioon seostub mul just selle piirkonna köögiga. Salatis pole ühtegi loomset komponenti, seega sobib see salat ka veganitele. Valgu- ja kiudaineallikana lisasin salatile musti läätsesid.

Olen ammu täheldanud, et mul käivad igasugused isud hooti ja praegu olen ma maapähkliperioodis. Ma võin maapähklivõid süüa purgist lusikaga, lihtsalt magustoiduks või nii ☺ Parima maitse ja tekstuuriga maapähklivõi, mis ma siin müüdavatest leidnud olen, on Marks&Spenceri Crunchy Peanut butter, milles on väikesed pähklitükid sees.

Mul on blogis üks maapähkli-kookosekastmega salati retsept juba olemas, kuid sel korral tegin kastme veidi teistmoodi – lisasin korralikult vürtsi ja ka veidi seesamiõli ning sain ikka tõelise iseloomuga kastme. Põhimõtteliselt võib selle kastmega süüa igasuguseid köögivilju, nii äge on see. Sama kaste sobib suurepäraselt ka köögiviljade dipp'imiseks.



Salat 3-le:
suur peotäis punast (lillat) kapsast
pool (pikka) kurki
2 keskmist porgandit
suur peotäis tugevakoelist salatit (nt minivorm Rooma salatist, nn little gem)
1 mango (salatisse sobib pisut toores)
1 dl musti läätsi (kuivaine kogus)
2 laimi
2 sl röstitud maapähkleid

Kaste 3-le:
2 kuhjaga sl maapähklivõid
1 sl sojakastet
1 dl sooja (keedetud) vett
1 tl röstitud seesamiseemneõli
1 tl riisiäädikat
1 tl agaavisiirupit (või suhkruroosiirupit või mett (mesi pole vegan))
lusikaotsaga tšillihelbeid
poole laimi mahl (ca 1 sl)


Esmalt rösti maapähkleid 130-kraadises ahjus 20 minutit. Need pähklid lähevad salati peale. Pane ka läätsed keema. Sellesse salatisse sobivad tugevamakoelised läätsed – nt mustad või rohelised (aga mitte punased). Läätsed jätsin al dente; keetsin musti läätsesid veidi vähem kui 20 min.

Haki kapsas, porgand ja kurk suupärasteks tükkideks ja aseta kaussi. Rebi ka salatilehed tükkideks ja lisa ka need kaussi. Koori mango, eemalda kivi ja haki viljaliha õhukesteks viiludeks; lisa salatile.


Valmista salatikaste – selleks pane kas köögikombaini või arvestades koguseid, siis pigem saumikseri väikesesse lõiketeraga purustajasse kõik retseptis olevad kastmekomponendid ja vurista ühtlane mass. Lisatav vesi võiks olla vähemalt toasoe või isegi veidi soojem, kuna see teeb kastme vedelamaks ja siidisemaks.

Kurna keedetud läätsed ja loputa need külma veega. Lisa läätsed salatile ning kalla salatile peale vürtsikas maapähklikaste. Pigista lisaks veel veidi laimimahla ja pusita peale röstitud maapähkleid.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar