laupäev, 9. mai 2009

Pasta Bolognese

Ma olen pastasõltlane; nojah, tegelikult ega mulle see paljas pasta maitse kohe sugugi - pasta teevad eriliseks ikka kastmed, millega seda süüakse. Niisiis - täna valmib järgmine pastaroog. Mul kasvab hetkel kodus pott basiilikut, mis ilutseb kööginurgas, täna võiks sealt küljest veidi lehti näpistada :) Kuna mul on ka tomateid ja hakkliha, siis tuleb sellest välja just üks mõnus Bolognese.

Vaja läheb:
250 g täisterapennet
250 grammi väherasvast hakkliha
3 suurt lihatomatit
3 spl tomatipastat
2 spl oliiviõli
1 suur sibul
2 küüslauguküünt
ca 200 ml vett
suur peotäis värsket basiilikut
soola
musta pipart
1/3 muskaatpähklit
parmesani
rukolat

Pasta Bolognese valmib suhteliselt kiiresti. Oluline on jälle Bolognese kaste ning penne samaaegselt valmis saada. Võibki alustada pastale vee keema panemise ning sibulate hakkimisega üheaegselt. Kuumale pannile läheb oliiviõli ning hakkliha. Mina kasutan enamus hakklihatoitudes Rakvere delikatess-seahakkliha, kus on sees kõigest 5-7% rasva. Paki peal on ka kirjas, et tehtud vaid Eesti sigadest - see võib küll olla vaid üks turunduslik nipp toodet ostma meelitada, kuna Eesti siga ei tähenda ju automaatselt "puhast siga", kes oleks kasvatatud ilma igasuguste hormoonideta. Aga kuna Eesti kaubandusvõrgus puudub mahe-sealiha, siis tuleb sellega leppida. Ega mulle see gassikeskkonda pakendamine ka hirmsasti meeldi, kuid lahtist hakkliha müüakse liiga rasvast, halvimal juhul on sisse segatud sojajahu ning säilitus-, lõhna- ja maitseaineid.

Nii, tagasi tänase toidu juurde - pruunistan pannil kergelt hakkliha, sibula ja küüslaugu, maitsestan soola ja pipraga, lisan hakitud tomati ja tomatipasta. Lasen veidi haududa; kuna aga haududes aurustub vedelik, siis lisan vett juurde. Mõne minuti pärast lisan uhmris purustatud muskaatpählki ja hakitud basiiliku; lasen veel veidi haududa, kuni pasta on keenud al dente. Nõrutan pasta, panen kaussi ning tõstan pannilt peale Bolognese kastme. Puistan peale parmesani ning mütsiks tõstan metsikut ruccolat. Minule maitseb see toit rohke kastmega, panen vist pennet ja kastet sama koguse ning paremsani lisan ka süües veel mitu korda juurde :)

1 kommentaar: