laupäev, 19. september 2009

Päikesekuivatatud tomatid

Kel kodus tomatid omal kasvuhoones kasvamas, seisab päikeseküllasel suvel silmitsi olukorraga, mil neid valmib rohkem kui ära süüa jaksaks. Minul kodus kasvuhoonet pole, küll aga külastame me tomatikasvuhooneid Toilas ja Noarootsis :) Sain Noarootsist kaasa portsu tomateid ning plaanisin neist osad ahjus ära kuivatada ehk teha nn päikesekuivatatud tomatid. Tomateid läks aga mõne päevaga nii mitmesse toitu ning lihtsalt söömiseks, et lõpuks ma enam ei raatsinudki allesjäänuid ära kuivatada. Kuna ma rääkisin Renee emale tomatikuivatusplaanist, aga tomatite kuivatamiseni ei jõudnud, otsustas Renee ema tomateid ise kuivatada. Seega minu osa nende tomatite valmistamises on minimaalne.

Vaja läheb:
u 2 kg tomateid
külmpressitud oliivõli
oreganot
soola
musta pipart

Kui ma kuulsin, kaua nende tomatite kuivatamine aega ja vaeva nõudis, kadus mul tahtmine neid ise teha. Et tomatid ära kuivaks, võttis see aega neli päeva, mil tuli ahjule tuld alla teha. Pealegi - mina oma elektriahjuga suurendaks oma ökoloogilist jalajälge haiglaselt palju, saades selle tulemusena vaid ühe tillukese purgi päikesekuivatatud tomateid. Aga Renee ema kuivatas need siiski puuküttega ahjus ära ning tüdimusest selle protsessi vastu loovutas need tomatid mulle. Minu osa seisnes siis vaid tomatite purki panemises ning soola, pipra, oregano ja oliivõli lisamises.
Päikese käes vist Eesti kliimas neid tomateid ära ei kuivataks, nagu need nimele vihjates autentselt tehtud võiksid olla...

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar