pühapäev, 12. juuli 2009

Kaneelikuklid

Kuna mul jäi pizzapõhjast pärmitainast üle, siis mõtlesin sellest teha kaneelikuklid. Siinne kogus on antud umbes kahe plaaditäie kuklite küpsetamiseks; mina kasutasin sellest poolt, kuna teine pool läks pizzapõhjaks. Tainas oli valmistatud algselt nö soolase toidu jaoks, kuid tainas korralikult suhkru ja kaneeliga kokku tehes ei olnud seda aru saada.

Tainas:
20 g pärmi
2 dl käesooja vett
1 tl soola
2 sl oliiviõli
350 g nisujahu

Täidis:
fariinisuhkrut
kaneeli
hapukoort

Tainavalmistamisest kirjutasin kukeseenepizza postituses. Kui tainas juba laual õhukeseks rullitud, puistasin selle üle ohtralt fariinisuhkru, kaneeli ja hapukoorega; kaneeli peab ikka mõnusalt olema, et oleks aru saada, et tegemist on kaneelikuklitega. Koguseid on raske kirja panna, oluline on, et kogu lahtirullitud tainas oleks kõikjalt kaetud. Ka hapukoorega ei tasu koonerdada - see annab kaneelikuklitele mahlasust. Keerasin taina rulli ning lõikasin rullist väikesed jupikesed, mille panin umbes pooleks tunniks veel ahjuplaadile kerkima. Tainas mul siiski eriti ei kerkinud, kuid maitselt olid need minu parimad kaneelikuklid. Mul muidu ei taha kaneelikuklid ega pannkoogid eriti õnnestuda, ma olen suhteliselt alla andnud ka nende osas ning ei kipu neid eriti valmistama... Kaneelikukleid võrdlen alati oma emme tehtutega, mis on minu arust maailma parimad - need kerkivad hullult ning on eriti mahlased ja maitseküllased.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar