reede, 19. juuni 2009

Veiselihakotletid suvise toorsalatiga

Paar aastat tagasi sain sõbranna Kadri kaudu teada Levini lahussöömise dieedi kohta, tundus kuidagi sümpaatne ja usutav. Kaalusin nii enda kui Anee pärast isegi selle testi tegemist. Kuna aga olime koos Aneega tema allergiate pärast väga piiratud menüül, tundsin, et ma ei suudaks aktsepteerida, et mulle mingil muul põhjusel veel mingi neist 12 toiduainest, mida ma süüa võisin, ei sobi. Personaalne test jäi tegemata, aga lahustoitumise põhimõtteid olen osaliselt jälginud tänaseni. Ma ei ole kindlasti neis põhimõtetes radikaalne - kooki söön ikka marjadega, kohupiima sees on ikka rosinad, aga koos ei söö ma tavaliselt liha ja kartulit/pastat/riisi (lasanje on küll minu jaoks erand, sellega ei teki tõrget). Need korrad, kui ma liha söön, siis teengi kõrvale vaid toorsalatit või wokitud/grillitud aedvilju - nii lihtsalt maitseb kõige paremini. Salatisõbrad on meie peres õnneks kõik, tavaliselt küll mehed ja väikelapsed kirtsutavad nina salatite peale, aga oma koduse teavitustööga salatite kasulikkusest ning pidevalt muutuvate retseptidega suudan ma nad sööma panna.


Kotlettide koostis:
500 gr (mahe)veisehakkliha
1 suur sibul
1 väike paprika
2 küüslauguküünt
1 porgand
ca 50 g juustu
soola
musta pipart
1 muna
nisujahu
päevalilleõli

Toorsalat:
punt rukolat
peotäis lutserni idusid
1 punane paprika
1 porgand
ca 15 kirsstomatit
murulauku
sidrunimahla
kreekapähkliõli
pipart
suhkrut
tilk kalakastet

Kotlettide jaoks tükeldasin paprika ja sibula väikesteks tükkideks, küüslaugu surusin läbi küüslaugupressi, porgandi riivisin peenelt, juustust lõikasin kuubikud - lisasin kõik hakklihale hulka ning segasin läbi. Purustasin veskist meresoola ja musta pipart ning lõin kotletitainasse ka ühe muna. Muljusin käte vahel väikesed pallikesed ning veeretasin jahus, praadisin päevlilleõlis pannil kaane all keskmisel kuumusel mõlemalt poolt pruuniks. Sellest kogusest sai kaks väga tihedalt täis pannitäit kotlette, jätkub päris mitmele inimesele.
Toorsalati jaoks lõikasin rukola lühemaks ning asetasin madalasse kaussi, tõstsin peale peotäie lutserini idusid, lõikusin paprika peenteks viiludeks ning porgandist tõmbasin kurgikoorijaga õhukesi laaste. Lisaks läksid salatisse veel poolitatud kirsstomatid ning punt murulauku. Kastmeks segasin kokku sidrunimahla, kreekapähkliõli, kalakastme, suhkru ja pipra.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar