esmaspäev, 24. mai 2010

Maitsevõi noorte kuusekasvudega

Saime meiegi nädalavahetusel Noarootsis olles oma selleaastased "sääseristsed" - kogu keha on putukate poolt näritud ja sügeleb. Saares, kus me Noarootsis olles peatume, tavaliselt sääski pole - sel aastal on kuuldu järgi sääsed vist küll igal pool - neid on palju ja nad on kurjad ja nad ei ilmu välja mitte päikese loojudes vaiksel õhtupoolikul, vaid ründavad keset päikeselist ja tuulist suveilma ning närivad sind auguliseks.

Toiduks ei paku ma sel korral siiski verd täisimenud sääseliha, vaid noori kuusekasvusid, mis mul samuti maal silma jäid ning millest ma maitsevõid tegin. Idee selleks sain õelt, kes mainis, et tema tuttav oli kuusekasvusid lisanud toorjuustu hulka.
Minu jaoks on selle kevade hitt aga erinevad maitsevõid - karulauguga, tilliga ja nüüd ka siis kuusekasvudega. Renee ema oli küpsetanud leiba ning nii me lasime kuusepuu all puupakul hea maitsta kodust leiba ühes kuusekasvu maitsevõiga. Teadagi maitseb igasugune toit just õues süües eriti hästi.

Vaja läheb:
võid
kuusekasvusid
teralist või helbelist soola


Lase võil toasoojuses veidi pehmeneda või kui kiire on, suru külm või kahvliga pehmemaks. Haki kuusevõrsed hästi peenelt, lisa võile ning raputa maitsevõisse ka soola. Sega maitsevõi ühtlaseks ning paku koos hea leivaga. Kuusekasvud annavad võile kergelt hapuka-kuusese meki. Kuusekasvusid (kuusevõrseid) tasub söömiseks korjata, kui need on mõne cm pikkused ererohelised ja pehmed tupsud ning kasvanud looduslikult puhtas kohas.

8 kommentaari:

  1. Väga huvitav, kindlasti maitsev. Ma ei ole kuusekasve kunagi toidus kasutanud, niisama puu otsast maitsenud küll.
    Ma lugesin üht su lauset korralikult lõpuni lugemata, et lasite kuusepuu all istudes puupakul hea maitsta :D :D :D

    VastaKustuta
  2. Mina ja mu pikad laused :) Mõte läheb enne lendu, kui lause otsa saab.

    VastaKustuta
  3. See on tõesti järeleproovimist väärt idee! Seda enam, et mul koduaias kolm suurt kuuske olemas ehk siis kuusevõrseid kaugelt otsima ei pea minema :)

    VastaKustuta
  4. Oi, Aet, võie on tõesti hea :) Tänud tähelepanu juhtimast :) Leib saab ka kohe söömisvalmis, siis saab ka niimoodi maitseda :)

    VastaKustuta
  5. Oi-oi, juba nülitaksegi kuuski :)
    Tuuli, proovi jah järgi, kuni võrsed veel noored ja pehmed on.

    Summukas, küll Sa oled kiire, alles ma lõunal Sulle vihje andsin ja juba Sul leib ahjus ja maitsevõi valmis :) Ma küpsetasin ka täna leiba, aga kuusevõrseid täna ei leidnud - käisin Kakumäe metsa läbi - seal on mets nagu džungel, kuid mitte ühtegi kuuske ei leidnud. Kakumäe rattaringi ääres nägin kuuski, aga need olid sõidutee ääres, Tiskresse tagasi jõudes oli mu viimane võimalus veel kellegi aiast väljaulatuvast kuusest mõned kasvud näpistada, aga viimasel hetkel torkas pähe mõte, et äkki kuuse omanik pritsib millegagi oma kuuski ja nii ma täna ilma kuusevõrseteta jäingi. No aga kodune leib maitseb ka tavalise võiga suurepäraselt.

    VastaKustuta
  6. tere kuusefännid:)
    pange neid kindlasti sägavkülma ka!
    ma teen nendega munavõid ja olen nats kadaka marju ka sisse uhmerdanud- saab veel metsasem..

    maiekas

    VastaKustuta
  7. Kas tõesti saab kuusekasvusid sügavkülmutada? Üles sulades liigselt vett ei erita? Nädalavahetusel kavatsen igal juhul Noarootsist veel kasvusid korjata, mul juba mitu ideed peas, mida nendega teha.

    VastaKustuta
  8. proovi. ma panen pisikesed portsud. parasjagu niipalju, kui korraga vaja, aga olen portsu ka poolitanud ja ülejäänud tagasi külma pannud. nad on justkui äsja korjatud, rabedad sellised...
    ma ei lase neil üles sulada. võtan külmast ja kohe hakin ja kohe segan, kuhu vaja. selle ajaga nad nagunii sulavad.

    maiekas

    VastaKustuta