reede, 23. aprill 2010

Lõhelasanje

Ma elan praegu kala-lainel. Sööme kordi rohkem kala kui tavaliselt - nii valget kui punast. Ja ma olen esimest korda hakanud aru saama, et nii sarnastena tunduvatel forellil ja lõhel on tegelikult maitsevahe ka sees - just viimane on kujunenud minu uueks lemmikuks - nii pastas, supis, salatis kui saial.

Eile tõin turult taas ühe lõhetüki koju, teadmata, mida ma sellega peale hakkan. Ja siis jäid kapis silma lasanjeplaadid ning mu mõte sel hetkel sündiski - lõhelasjane. Uurisin külmkapist järgi, mida veel lasnaje sisse sobitada. Purustatud tomateid, mida muidu kasutan hakklihaga lasanje sees, et tahtnud lõhega kokku panna, kuna mulle tundub tomati ja lõhe omavaheline kooslus mitte kõige meeldivam. Leidsin emme tehtud letšo, milles on peale tomatite sees kõike muud aias kasvavat - see tundus olevat leebem kui lihtsalt purustatud tomatid. Etteruttavalt olgu öeldud, et see oli nii vähe tomatine, et julgesin toidule siiski lisada veel veidi tomatipastat.



Vaja läheb:
4 täisterajahust lasanjeplaati
350 g lõhefileed
oliiviõli
1 porgand
jupp porrut
värsket tilli
värsket basiilikut
ca 2 cm jupp tšillipipart
2 sl kontsentreeritud tomatipastat
ca 2 dl tomati-sibula-porgandiletšot
meresoola

Bešamellaste:
1 tl võid
1 sl nisujahu
ca 2 dl piima
parmesani (nii kastmesse kui kihtide vahele)
meresoola
purustatud musta pipart

Pane lasanjeplaadid täidise ettevalmistamise ajaks vette ligunema. Tükelda lõhefilee kuubikuteks, haki porru, riivi porgand, lõika till, basiilik ja tšillipipar peenikeseks. Prae kergelt väheses oliiviõlis lõhetükid, lisa porgand, porru, sool, till, basiilik ja tšillipipar. Kalla peale letšo (mina kasutasin oma emme valmistatut) ja tomatipasta (kasutasin ökoloogilist päritolu ICA tuubis tomatipastat; ICA sarja müüb Rimi) ning lase umbes 5 minutit haududa. Valmista bešamellkaste - sulata potis või, lisa segades nisujahu ning nirista ettevaatlikult hulka piim (sega pidevalt, et kaste ei läheks tükki), lase keema tõusta, lisa parmesan, sool ja purustatud must pipar, sega, kuni kaste pakseneb.

Mina küpsetan lasanjet piklikus kõrges keeksivormis - mulle meeldib paks lasanje. Vormi põhja nirista bešamellkastet, seejärel lasanjeplaat, lõhe-aedviljasegu, riivitud parmesan, veidi bešamellkastet ning jätkuvalt samas järjekorras, kuni ettevalmistatud komponendid otsa saavad. Pealmiseks kihiks jääb lõhe-aedviljasegu ning vorm tasub katta pealt fooliumiga, et lasanje ahjus liialt ei kuivaks. Küpseta lasanjet 200-kraadises ahjus umbes 40 minutit (enne valmimist lisa soovi korral peale veel parmesani. Võta ahjust välja ja lase ca 10 min "rahuneda", siis püsivad kihid paremini koos. Serveeri koos toorsalatiga.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar