pühapäev, 3. aprill 2016

Kookoseküpsised riisijahuga

Olen avastanud taas ühed imehead küpsised ilma nisujahuta. Kes mu blogi pikemalt lugenud, märkab ehk, et küpsiseretsepte leiab mu blogist ohtralt ja suur osa neist on just nisuvabad küpsetised. Küpsistes saab koostisaineid võrreldes kookidega oluliselt lihtsamini ja ilma lõpptulemust halvemaks muutmata asendada.

Riisijahuga kookoseküpsisteks sain inspiratsiooni taas ökoküpsetaja Pagar Võtaks küpsetiste põhjal. Olen ennegi nende valikust mitmeid häid küpsiseid avastanud ja neid kodus ise järgi teinud. Küpsiseküpsetamise kogemus on mul aastatega tekkinud päris korralik ning ma võin vist juba enamikke küpsiseid maitstes suuta tekitada retsepti, mille järgi neid ise küpsetada. Need riisijahuga kookoseküpsised tulid küll sama maitse ja tekstuuriga nagu Pagar Võtaks samad küpsised. Küpsised on tõelised laste lemmikud, testitud paljude laste peal.

Kuna küpsistesse lähevad vaid munavalged, siis pakun ideid, mida järgijäänud munakollastest valmistada:
brüleekreemi
jäätist
Key Lime Pie'd
Caesari salati kastet/kodust majoneesi
või lisa pastakastmele


Vaja läheb:
3 munavalget
75 g rafineerimata roosuhkrut
125 g võid
100 g riisijahu
50 g kookoshelbeid

Esmalt lase võil umbes pool tundi toasoojuses pehmeneda (kui lõikad või viiludeks, pehmeneb see kiiremini kui terve tükk). Vahusta munavalged koos suhkruga kohevaks vahuks. Lisa või hulka riisijahu ja kookoshelbed ning sega või töötle mikseriga mass ühtlaseks. Nüüd sega tainasse suhkruga vahustatud munavalge ja sega tainas ühtlaseks.

Ühesuuruseid küpsiseid saab hästi teha, kui panna küpsisemass spetsiaalse otsikuga kondiitrikoti sisse (sama töö teeb ära ka tavaline kilekott, millel üks ots ära lõigata) ja pigistada ühesuurused pätsikesed küpsetuspaberiga kaetud ahjuplaadile. Mina tegin umbes 3 cm läbimõõduga väikesed küpsised. Arvesta, et küpsis valgub ahjus veidi laiali.

Küpseta küpsiseid 180-kraadises ahjus ca 12-15 minutit, kuni need võtavad kollaka jume. Lase küpsistel jahtuda ning vajadusel säilita õhukindlas karbis, et säiliks küpsiste krõbedus.

1 kommentaar: