reede, 5. november 2010

Vürtsidega hautatud šampinjonid

Vürtsidega hautatud šampinjonide retsepti sain millalgi selle aasta alguses Pille korraldatud Gruusia toitude koolituselt. Olen neid seeni korduvalt kodus teinud ning sellest võib järeldada, et need maitsevad mulle väga. Hakkasin nende retsepti juba vist kevadel blogisse üles panema, kuid täpset samal päeval pani Pille selle retsepti ka enda blogisse üles. Seetõttu ei hakanud samasugust postitust täpselt samal päeval tegema :)
Tegin neid seeni eelmisel nädala taas ning siis meenus, et mul on need ju kunagi pildistatud ja retsept ka kirjas (mina suurendasin retseptis koore kogust - panen ühe topsi Nopri rõõska koort).
Šampinjon on muidu selline igav seen aga need šampinjonid teevad eriliseks just vürtsid, mis annavad minu arust seentele kergelt jõulumaitse - kasutatud ju nelki, kaneeli ja pipart… Soojal suvel need seened mu mõtetes ei mõlgu, aga külmal sügispäeval on need väga mõnusad.

Vaja läheb:
500 g šampinjone
1 sl võid
0,5 tl meresoola
380 ml 35%-st rõõska koort
6 tera musta pipart
3 nelgi õiepunga
2 loorberilehte
tükk kaneelikoort
suur peotäis hakitud värskset peterselli
suur peotäis hakitud värsket tilli
purustatud musta pipart

Viiluta šampinjonid jämedate viiludena. Nüüd veidi käsitööd, et hiljem hautise seest vürtse ükshaaval välja noppima ei peaks. Lõika marilist neljakandiline tükk, pane selle peale terapiprad, nelk, kaneel ja loorber ning seo niidiga marlikotike kinni. Mina kasutan hautamiseks kõrgete äärtega haudepanni. Pane pannile või, lisa seened ja prae mõni minut, lisa ka sool. Kalla seente peale vahukoor ning poeta hautisesse vürtsidega marlikotike. Hauta madalal kuumusel aeg-ajalt segades umbes 45 minutit, kuni rõõsk koor on kokku keenud ja jääb mõnusalt kreemjas. Enne serveerimist puista hautisesse purustatud musta pipart ning parast ports tilli ja peterselli.

5 kommentaari:

  1. Vabalt oleksid võinud ikka samal päeval postituse üles panna :) Inglise keeles selline tore väljend, et "great minds think alike" :)

    VastaKustuta
  2. Oli tõesti jõulumaitse. Ja õigel ajal tuli see postitus, mul oli külmkapis pakk šampinjone, millega polnud tahtmist midagi peale hakata, aga see tundus täitsa põnev.
    Millega te neid sõite? Salatiga? Tundub liiga rammus selline vahukoorepomm, et niisama süüa. Mulle tundus see toit pigem kastme moodi ja tegin nii, et panin koort rohkem ja tegin juurde pruuni riisi. Mõne liha peale võiks ka hea olla.

    VastaKustuta
  3. Olen neid šampinjone vahel nokkinud lihtsalt salati kõrvale, vahel kastutanud kastmeks liha peale. Koort on minu retseptis juba niigi pea topeltkogus võrreldes algse retseptiga. Riisiga võib ka ju süüa, kellele nii maitseb.
    Igal juhul on see tore vaheldus muidu igavavõitu šampinjonidele.

    VastaKustuta
  4. Milliseid šampinjone kasutada? Kas neid sinises pakendis (Leedu?) omasid? :)

    VastaKustuta